VAIKUSEMINUTID – tähelepanu ja meelerahu harjutused kõigile

Teadveloleku harjutuste tõhus ja teaduspõhine rakendamine kõigile lapse haridusega seotud osapooltele. Terviklikud arenguprogrammid noortele, õpetajatele, lapsevanematele.

Et heaolu loovad harjumused päriselt juurduks

Kuna harjumuse jõud on tugev, siis on heaolu toetavate harjumuste kujundamine igati mõttekas ettevõtmine, mis võib kuhjaga ära tasuda. Sellesse tasub investeerida aega ja energiat, sest nii on sul ka keerulisematel aegadel kindel tugisammas olemas. 

Ole lahke toetuma allolevale 4 küsimusele, et uue heaolu-harjumuse ellu toomine oleks kergem.

1. Milline inimene ma tahan olla – kuidas seostub soovitav harjumus minu identiteedi ja väärtustega? Näiteks kui tahad olla sõbralik inimene ja väärtustad häid suhteid, siis saad sellest ammutada jõudu, et harjutada end tugeva ärritumise puhul kõigepealt sügavalt hingama ja mitte koheselt reageerima. Erinevaid enesejuhtimise nippe on muidugi mitmeid ja neid tasub õppida, kuid ellu viimine on järjepidevam, kui motivatsioon juuurdub Sinu identiteedis.

2. Kuidas uus heaolu toetamise muster Sinu elus täpsemalt avalduda võiks? Kui soovid rohkem meelerahu harjutusi teha, võid tekitada endale meeldetuletajaid (näiteks Vaikuseminutite nutiäpp saab saata sulle inspireerivaid tsitaate). Võid siduda uue harjumuse mingi olemasoleva harjumusega, mis on su elus juurdunud (nt lühike harjutus enne või pärast hammaste pesu) või tegevusega, mida teed niikuinii (nt kohalolu hetked teed/kohvi juues, majast õue astudes, magama minnes).

3. Millised on need väikesed ja lihtsad sammud, millest sa saad alustada? Alustamise lävend tasub võimalikult madalaks teha, näiteks on juba üks hommikune sirutus või naeratus märkimisväärne muutus. Või kui soovid kogeda oma elus rohkem kohalolu, siis võib see olla kasvõi kätepesu, mida oled teadlikult ja tähelepanelikult kogemas.

4. Kuidas Sa saaksid uue harjumuse enda jaoks meeldivaks kujundada? See võib olla mõtteviisi muutus (“mõnus on oma keha liigutada” ja mitte “ohh, see tüütu võimlemine ka veel”) või ka midagi meeldivat, mida endale peale harjumusse panustamist lubad (enda tunnustamisest kuni mingi füüsilise meeleheani). 

Ükskõik, kas edenemine vastab su kujutlustele või mitte – paku endale kriitika asemel enesesõbralikkust ja usu muutusse. Luba sellel olla midagi positiivset, mis sind toetab ja rõõmustab. Iga samm on oluline!

Ülalolevad punktid põhinevad James Cleari raamatul “Aatomharjumused”

Kas sooviksid enda heaolu toetavate oskuste õppimisel ja juurutamisel rohkem tuge? Mitmekülgset tuge saad iganädalaste kohtumiste ja igapäevaste harjutuste kaudu teadveloleku kursustel, kus 8 nädala vältel uued oskused ja tööriistad ellu kinnistatakse. Uues online-võimaluste maailmas saad tõhusast toest osa mugavalt enda kodus! Vaata lähemalt SIIT!


Information

This entry was posted on 28. september 2020 by .
E-mail: info@vaikuseminutid.ee Otsi Facebookist: Vaikuseminutid
MTÜ Vaikuseminutid Registrikood 80379284 Maj.tegevusteade 143877 EE587700771001488361
Toeta meie missiooni: MAA