-
Teadveloleku kursuse õppekava
-
Mobiili ÄPP
Teadveloleku kursuse õppekava
Teadveloleku kursuse õppekava
ÕPPEKAVA NIMETUS
|
Teadveloleku kursus |
ÕPPEKAVARÜHM
|
Psühholoogia õppekavarühm.
Koolitus on seotud õpetaja kutsestandardi tasemega 7 ning tasemeõppes “Põhikooli riikliku õppekava” ja “Gümnaasiumi riikliku õppekavaga” (enesemääratluspädevus ja selle kujundamine) – vt altpoolt.
|
ÕPINGUTE ALUSTAMISE TINGIMUSED (sihtrühm) | Tingimused: valmisolek tegeleda kursuse praktiliste harjutustega vähemalt 20 minutit päevas 8 nädala vältel.Sihtrühm: kõik teadveloleku meetodi rakendamisest huvitatud täiskasvanud |
ÕPPE KOGUMAHT, SH AUDITOORSE, PRAKTILISE JA ISESEISVA TÖÖ OSAKAAL | Kogumaht: 58 ak t: auditoorne töö 21 (2 tavatundi x 8 nädalat); iseseisev töö 25 (20 min päevas 8 nädalat); analüüs 12 (10 min päevas 8 nädalat) päeviku pidamiseks ja töölehtede täitmiseks. |
ÕPPE SISU | Koolitus, kus uuritakse kogemusõppe kaudu teadveloleku meetodi mõju psüühilistele protsessidele ja käitumisele, seostades kohalolu ja meelerahu harjutuste õpet ning kus isiklik kogemus seotakse uusima positiivse ja kognitiivse psühholoogia alase teooriaga. Kursus kestab 8 nädalat, teemad: 1. Tähelepanu juhtimise oskus ja võimalused. Automaatpiloot ja sellelt mahaastumine. 2. Kontakt kehaga ning selle mõju inimese tasakaalukusele ja heaolule 3. Teadveloleku toomine liikumistegevustesse. Väliste ja sisemiste protsesside aktsepteerimine ning seeläbi stressi vähendamine. 4. Teadlikkus mõtete tasandil toimuvatest protsessidest. Mõtetega teadliku suhestumise oskused ja võimalused 5. Emotsioonid ja enesejuhtimine. Sisemised protsessid probleemsete emotsioonide puhul. Ebamugavuste ja raskustega suhestumine läbi aktsepteeriva ja heatahtliku kohalolu. 6. Teadveloleku kasutamise võimalused ja kasutegurid suhtlemisel. Heasoovlikkuse ja empaatia kasvatamise viisid. 7. Kurnavate ja kosutavate tegevuste kaardistamine. Tegevuse mõju sõltumine suhtumisviisist ja kohalolust. 8. Võimalused ja soovitused teadveloleku kasutamiseks uneprobleemide ja füüsiliste vaevuste, raskete emotsioonide, segavate mõtete ning keeruliste suhteolukordade puhul. |
ÕPIVÄLJUNDID | Koolituse läbinu: – oskab kasutada erinevaid teadveloleku harjutusi ja tunneb nende spetsiifikat; – mõistab nii teoreetiliselt kui praktiliselt, kuidas kogemuste uudishimulik ja heasoovlik jälgimine vähendab reaktiivsust ja pinget; – oskab kogemusi analüüsides eristada psüühilisi protsesse (tähelepanu, mõttelist ja emotsionaalset komponenti) ning füüsilisi märke kehas; – tunneb erinevaid teadvelolekul põhinevaid eneseregulatsiooni võtteid, osates neid kasutada ja soovitada efektiivseks toimetulekuks elulistes situatsioonides; – väärtustab vaimset tervist ning teeb praktilisi samme vaimse tervise edendamise heaks |
ÕPPEMATERJALID | M.Williams, D.Penman “Ärksus. Tee rahuni pöörases maailmas” Kohustuslik: kursuse audioharjutuste kaasategemine Soovituslik: kirjalike analüüsilehtede täitmine |
ÕPPEKESKKONNA KIRJELDUS | hubane ja avar ruum, mis võimaldab liikumist, paaris- ja grupitööd. |
LÕPETAMISE TINGIMUSED JA
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID |
Osalemine auditoorses õppetöös vähemalt 75% mahus; harjutuste kaasa tegemine ja analüüsimine rühmas; iseseisev harjutuste tegemine ja praktikapäeviku pidamine, töölehtede ja refleksiooniankeedi täitmine.
Väljastatavad dokumendid: tunnistus;
|
KOOLITUSE LÄBIVIIMISEKS VAJALIKU
KVALIFIKATSIOONI, ÕPI- VÕI TÖÖKOGEMUSE KIRJELDUS
|
AMI 200tunnine Vaikuseminutite koolitajate baaskoolitus ja teadveloleku kursus. Teadveloleku kursuse koolitaja koolitus, teadveloleku süsteemne kasutamine.
|
Õppekava koostaja | Helena Väljaste
Lisainfo: info [att] vaikuseminutid.ee |
Järgmine
TOK harjutused nutiäppi