Vaikuseminutite küsimustik õpetajate toetamiseks

Hea õpetaja

Aitäh, et toetad iseenda ja Eesti õpetajate vaimset heaolu!

Millised on praegu mõned Sinu tugevad või tugevdamist vajada võivad küljed õpetajana? Kuidas on need vahepeal muutunud või muutuvad tulevikus?  

Siit leiad teadlaste loodud ja usaldusväärseks hinnatud küsimustikud. Vastamise järel saad kohese isiklikku tagasiside olulisemates õpetajatööga seotud valdkondades: 

  • eneseusk eri tööülesannetes;
  • suhtumine iseendasse (enesekaastunne);
  • tähelepanelikkus ja kohalolu;
  • emotsioonidega toimetulemine.
  • UUS! Heaolu näidik WHO-5 Maailma Tervishoiuorganisatsioonilt (kõigest 5 uut küsimust)

    P.s. Oleme muutnud küsimustiku tagasiside põhjal töökindlamaks ja lühendanud küsimustikku läbi taustaküsimuste vähendamise.   

Kutsume väärtuslikule küsimustikule vastama sel õppeaastal Vaikuseminutite kursusel osalevaid ja samuti mitteosalevaid õpetajaid (mitteosalejatest tekib uuringu jaoks väga vajalik võrdlusrühm). Palun vasta küsimustele ehedalt, just nii, nagu see Sinu jaoks praegu on.

Vastamine on anonüümne ja vastuseid ei seostata Su isikuga. Vastamisest on kõige rohkem kasu Sulle endale. Samal ajal annad olulise panuse toetamaks Eesti õpetajaskonna vaimset heaolu.

Kui alustad küsimustiku täitmisega esimest korda praegu, siis oled oodatud eri ajahetkede tagasiside võrdlemiseks küsimustikku täitma uuesti järgmisel kolmel ajahetkel: 

  • aprill-mai 2023
  • oktoober-november 2024
  • aprill-mai 2024
Kui alustasid täitmisega eelmisel õppeaastal, siis saad viimast korda küsimustikku täita: 

  • aprill-mai 2023

NB! Saadame vastamise korra saabumise kohta meeldetuletuse. Jätka vastamisega ka siis, kui Su töökoht muutub või lähed lapsehoolduspuhkusele. Palun täida esimeste võrdlusandmete saamiseks küsimustik praegu ka siis, kui Sa ei ole hetkel kindel, kas täidad küsimustikku ka edaspidi.  

Kui on võimalik, siis proovi küsimustiku täitmiseks leida hetk, kus Sa ei ole liiga väsinud. Vajadusel võta vastamise ajal lühike paus. Vastamine võtab aega umbes 40 minutit või natuke vähemgi (taustainfo küsimusi on nüüd vähem kui varem). 

Huvitav, mida avastad Sina enda juures, uurides tänaseid tulemusi ja võrreldes varasemate või tulevastega? 

Vastanute üldistatud tulemusi kasutatakse Eesti õpetajate uurimiseks teadustöös ja Vaikuseminutite programmi mõju hindamiseks.

Aitäh, et pöörad õpetaja ja inimesena tähelepanu olulisele!

Juhul, kui süsteem tõrgub “Edasi” nupu vajutamisel, siis eemaldage viidatud kohast vastus ja täitke see uuesti.
Kui vajate tehnilist tuge, siis kirjutage: info@vaikuseminutid.ee 

TÄNUSÕNAD

Täname hea koostöö eest mõõtevahendi ja tekstide loomisel: Kristi Akkerman (TÜ), Kenn Konstabel (TÜ, TAI), Anni Kuusik (Teadvelolu Keskus), Elin Ots (Eesti Õpetajate Liit), Katrin Poom-Valickis (TLÜ), Kristel Põder (TÜ doktorant), Riin Seema (TLÜ), Aire Trummal (TAI), Megan Tschannen-Moran ja meeskond (William & Mary School of Education), Helena Väljaste (OÜ Meelerahu, MTÜ Vaikuseminutid).

Terviklahendus ja tekstid: Edvard Ljulko. Tehniline teostus: Aimar Reinup (Editiv OÜ). Konsultandid: Nelli Jung ja Rainer Melts.

VIITED

Emotsioonide Regulatsiooni Raskuste Skaala (DERS):
© Gratz & Roemer 2004
© Eestikeelne versioon Akkermann & Vachtel, 2013
Küsimustiku kasutamine lubatud ainult autorite nõusolekul.

Enesekaastunde Skaala (nimetatakse ka: Enesesõbralikkuse Skaala):
Neff, K. D. (2003). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and Identity, 2(3), 223–250.
Talsep,T. (2015). Measuring mindfulness and self-compassion: a questionnaire and ERP study (Mõõtes teadvelolekut ja enesesõbralikkust: Enesekohaste küsimustike ja ERP uuring), Tartu Ülikool, Sotsiaal- ja haridusteaduskond, Psühholoogia instituut.
PhD Kristin Neffi koduleht: www.self-compassion.org

Mindful Tähelepanu ja Teadlikkuse Skaala (MAAS):
Brown, K.W. and Ryan, R.M. (2003) The Benefits of Being Present: Mindfulness and Its Role in Psychological Well-Being. Journal of Personality and Social Psychology, 84, 822-848.
Seema, R., Quaglia, J. T., Brown, K. W., Sircova, A., Konstabel, K., & Baltin, A. (2015). Development of an
Estonian mindful attention awareness scale: Assessing mindfulness without a distinct present tense. Mindfulness, 6, 759–766.

Õpetaja Enesetõhususe Skaala (ÕETS):
© Tschannen-Moran, M. & Hoy, A.W. (2001).
Eesti ja vene keelde kohandamine: Tartu Ülikool RAKE, TAI tellimusel (2016).