Amet: üheltpoolt olen TÜ doktorandina retriidiuurija (teoreetik), teisalt ka retriidijuhendaja ning Teadveloleku kursuse koolitaja (praktik) – kusjuures mõlemad pooled on mulle võrdselt olulised ja teineteist täiendavad.
Kogemus: olen õppinud TÜs teoloogiat, ajakirjandust ja psühholoogiat, lõpetanud ka õpetajakoolituse. Mulle meeldivad inimesed ja nende lood, seepärast olen nt 5 aastat töötanud noortejuhina, 6 aastat täiskasvanute vaikuse rühma ja retriidijuhendajana, mõned aastad õpetanud üldhariduskoolis, kirjutanud artikleid, teinud raadiosaateid ning tõlkinud-toimetanud mõningaid raamatuid. Juba õige mitu aastat on mu südameasjaks olnud vaikusekultuuri tutvustamine ja edendamine Eestis. Retriidiuurijana huvitab mind eelkõige see sisemine psühholoogiline protsess, mis käivitub inimeses lühemat või pikemat aega vaikuses olles ning vaimseid harjutusi tehes. Viimase aasta jooksul olen teismelise tütre ja pisikese poja kõrvalt jõudnud tegeleda retriidijuhendajate koolitamise, MTÜ Vaikuse Sõbrad loomise ning CD-plaadi „Vaikuse rännakud“ salvestamisega.
Miks Vaikuseminutid? Elame üha kiireneva sotsiaalse aja stiimuliterohkes mürakultuuris. Selle üheks tagajärjeks on meie kuulamis- ja keskendumisvõime langus, eriti laste ja noorte seas. Kuulamisoskuse väljakujunemisel on kriitiliseks perioodiks 9-12 elukuu, mil imik õpib eristama esiplaanihelisid tagaplaanihelidest. Selleks vajab ta piisavalt vaikset keskkonda, mida enamikul tänapäeva lastest napib – siit ka vähene kuulamisvõime. Vaikuseminutite harjutused annavad lastele võimaluse õppida lihtsal viisil rahunema ja vaikseks jääma, paremini kuulama ja keskenduma, märkama enda sees ja ümber toimuvat ning aitavad õpetajal luua hea õpikeskkonna aluseks olevat vaikust ja tunnirahu klassis. Vaikust ja rahu on kutsutud kaasaegse maailma luksustoodeteks, Fred Jüssi on nimetanud vaikust loodusvaraks. Vaikuseminutite harjutuste abil saab igaüks meist nautida seda luksust ning taastada hinnalist loodusvara just seal, kus vajab ja soovib.