Heaolu loov lasteaed ja kool programmi talvekool
- 22.02.2024
- Vaikuseminutite meeskond
- 0
15. veebruaril toimus Heaolu Loov Kool ja Lasteaed programmis osalejate talvekool, mis kujunes inspireerivaks sündmuseks. 11 haridusasutusest võttis osa enam kui 30 inimest nii programmiga äsja alustanud koolidest kui programmis mitu aastat õppinutest. Päeva sisustasid kõnelejad erinevatest valdkondadest.
Arengutreener Sandra Sillamaa jagas mõtteid kuidas uusi harjumusi edukalt luua ja kuidas hoida ennast, et olla olemas ka teistele. Muu hulgas võttis ta kokku 5 sammu harjumuse loomiseks:
1. Leia oma miks? – põhjus, mis teeb harjumuse oluliseks.
2. Mõtle läbi, kuidas harjumus mõjutab Su identiteeti!
3. Loo toetav süsteem (näiteks keskkonna muutmine, arenguparnter).
4. Ole enda vastu lahke, lase ajul harjuda.
5. analüüsi (kuidas läks?, miks ei läinud?)
Haridus- ja keskkonnapsühholoog Grete Arro ja õpetajate diskussioon kulges õpetamise olemuse teemal. Sellest võis välja lugeda, et üks päris suur ressurss, millest seni on vähe räägitud, on õpetamise efektiivsus – see, millega õpetaja täidab talle antud aja õpilastega suhtlemisel. Grete Arro soovitas kasutada 50/50 reeglit ehk vähemalt poole ajast võiks õpetaja tegeleda õppimise õpetamisega/toetamisega ja vaid pool ajast pühendada ainele.
- Kui õpetaja tunneb survetunnet, siis on tal väga raske õppijat mitte survestada
- Õppimine on haavatav seisund, sest näitan, et ma ei tea. Kui õppimist segavad faktorid ära võtame, pole oma teadmatusega kohtumine hirmutav.
- Targad õpistrateegiad ei ole õppimise ajal mugavad.
- Aidake lastel üksteisega õpistrateegiad vahetada!
- Õppimine on efektiivne, kui see on kognitiivselt kaasav!
- Kui lapsel pole kompetentsuse tunnet, tekib motivatsiooni langus.
- Ka kõige targemad peaks vahel milleski jänni jääma – hea oleks anda süvaülesandeid neile, kellele tavaülesanded liiga lihtsad